Emporion
Dijous, 3 juliol
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
No Result
View All Result
Emporion
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
Emporion
Inici Medi Ambient

Petons a la “ballerina”

Adrià ArboixperAdrià Arboix
30 de gener de 2011
a Medi Ambient, núm. 49 -gener- 2011
Temps de lectura: 1 minuts
Petons a la “ballerina”

Hexabranchus sanguineus

A finals del mes d’agost, tot nedant a la cala Ferriola ens va venir a veure aquest

curiós i fascinant mol·lusc de mar sense closca anomenat popularment “ballerina” (Hexabranchus sanguineus) que amb molta tranquil·litat va arribar a punta de platja i després se’n va tornar amb calmosa parsimònia i etiqueta. La “ballerina” coneguda també com a nudibranquis o bavosa de mar es desplaçava amb aristocràtics moviments reptants i sinuosos que s’insinuaven tendres, però, amb criteri. Es caracteritza per ser hermafrodita i per la capacitat de mimetisme amb el medi, les vives coloracions com a senyal d’alerta, i les substàncies tòxiques que prenen dels organismes que depreden, com ara els cnidòcits de meduses, anèmones o coralls.

Observant magnetitzats la parsimoniosa, armònica i elegant “ballerina“, ens va venir reflexionar en el brogit innecessari de la moderna vida i en la màxima de Cató “No et faci vergonya que t’ensenyin el que no saps; saber alguna cosa es meritori; el que és blasmable és no voler ap

rendre” …i la vàrem acomiadar amb molts de petons.

Bones Festes de Nadal i bona entrada nova d’any!

Tags: faunanudibranquis
Article anterior

La protecció de la biodiversitat

Següent article

Herois

Adrià Arboix

Adrià Arboix

Articles Relacionats

La transició ecològica s’estavella a l’aeroport
Medi Ambient

La transició ecològica s’estavella a l’aeroport

1 de juliol de 2025
Itineraris amb plantes destacables al PNMMBT (III) La vall de Santa Caterina
Medi Ambient

Itineraris amb plantes destacables al PNMMBT (III) La vall de Santa Caterina

28 de juny de 2025
Una altra transició energètica és possible, el cas de l’Empordà
Medi Ambient

Una altra transició energètica és possible, el cas de l’Empordà

7 de juny de 2025
El periòdic digital Emporion no es fa responsable del contingut dels escrits publicats que, en tot cas, exposen el pensament de l’autor.

Amb el suport de:

© 2023 - Emporion | info@emporion.org

web de placid.cat
web de placid.cat

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Emporion
Gestiona el consentiment de les galetes
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a fins analítics i per mostrar publicitat personalitzada en base a un perfil elaborat a partir dels teus hàbits de navegació (per exemple, pàgines visitades).
Funcional Sempre actiu
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
Veure preferències
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca

© 2023 - Emporion | Tots els drets reservats | Avís legal | Política de cookies