Emporion
Dijous, 27 novembre
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
No Result
View All Result
Emporion
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
Emporion
Inici Opinió

Reflexions Horacianes (X)

Pere PérezperPere Pérez
26 de novembre de 2025
a Opinió
Temps de lectura: 3 minuts
Reflexions Horacianes (X)

Introducció. 

L’activitat omple una gran part del temps del meu dia, una altra part important  l’omple el dormir, que m’agrada molt. 

D’activitats n’hi pot haver de moltes menes. Trobo divertit reflexionar sobre què considero activitat i què no. 

L’activitat de vegades m’arrossega i de vegades soc jo que l’organitzo per anar al darrera de qualsevol objectiu que m’atreu. 

Disposar d’eines i invents que la intel·ligència humana ha posat a les meves mans per realitzar certes activitats, fa que feines feixugues em resultin com un joc.

Eina útil

Avui he jugat molta estona amb el carretó mecànic amb rodes de tanc,  portant terra amunt i avall. Des de l’any 1992 que el tenim a casa; ja fa 33 anys. 

Moltes vegades he pensat que sense ell no hauríem pogut reconstruir tants marges de pedra seca, ni fer la instal·lació de les plaques solars, ni pujar els dipòsits de l’aigua a dalt de la muntanya, ni traginar llenya, o el pinso de les gallines, ni les bales d’userda quan teníem ovelles. 

Al principi vaig pensar que era massa petit, però la Neus va veure clar que podia anar bé per aquest terreny tan costerut. 

Aquest carretó m’ha fet veure que els humans som capaços de crear eines estupendes que ens ajuden a viure millor, i això m’ha revifat la confiança en la humanitat. No cal que ens extingim. Hi ha molta gent que pensa a fer el bé.

Investigador

Avui tinc tantes coses que m’han cridat l’atenció que no les podré recollir totes. Semblava que un dia plujos i ennuvolat no hauria de donar per gairebé res més que avorriment, i en canvi ha sigut ben ple per al meu món interior. 

Me n’he adonat de com pot ser d’interesant la feina dels investigadors que es passen les hores observant i observant per treure algunes conclusions, o potser cap. 

De moment han nascut 4 pollets dels ous de la incubadora. M’he passat el dia observant el procés de naixement. Han passat tantes coses pel meu cap durant un munt d’hores estàtiques que no hi caben en aquestes quatres ratlles. 

Tan a poc a poc que han anat les coses i tan de pressa que m’ha passat el dia. Les esperes perquè hi hagués algun canvi en els ous per notar que tot avançava han sigut molt llargues, però molt enriquidores. El cap no m’ha parat de generar preguntes, buscar respostes, fer hipòtesis, sentir admiració, buscar solucions, imaginar escenaris, analitzar l’existència, la creació, i potser fins i tot he somniat. 

Crec que vivim en un món immensament ple de meravelles. Vull tenir, tots els dies, ben oberts els sensors per captar-les.

Tags: reflexions horacianes
Compartir2EnviarEnviar
Article anterior

Els administradors de Santa Caterina

Pere Pérez

Pere Pérez

Articles Relacionats

L’Esperit de l’Economia (II)
Economia

L’Esperit de l’Economia (II)

21 de novembre de 2025
Diana Bach: “Vull facilitar el món de la sardana a la joventut”
Cultura

Diana Bach: “Vull facilitar el món de la sardana a la joventut”

9 de novembre de 2025
Més que incendis (II)
Medi Ambient

Més que incendis (II)

1 de novembre de 2025
El periòdic digital Emporion no es fa responsable del contingut dels escrits publicats que, en tot cas, exposen el pensament de l’autor.

Amb el suport de:

© 2023 - Emporion | info@emporion.org

web de placid.cat
web de placid.cat

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Emporion
Gestiona el consentiment de les galetes
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a fins analítics i per mostrar publicitat personalitzada en base a un perfil elaborat a partir dels teus hàbits de navegació (per exemple, pàgines visitades).
Funcional Sempre actiu
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
  • Gestiona les opcions
  • Gestiona els serveis
  • Gestiona {vendor_count} proveïdors
  • Llegeix més sobre aquests propòsits
Veure preferències
  • {title}
  • {title}
  • {title}
No Result
View All Result
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca

© 2023 - Emporion | Tots els drets reservats | Avís legal | Política de cookies