Emporion
Dissabte, 21 juny
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
No Result
View All Result
Emporion
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
Emporion
Inici Local

El segell del castell

Josep Morraja EcalaperJosep Morraja Ecala
14 de febrer de 2007
a Local, núm. 2 - febrer 2007, Societat
Temps de lectura: 4 minuts
El segell del castell

L’Associació Filatèlica i Numismàtica de Torroella de Montgrí feia molt de temps que volia portar a la pràctica fer la sol·licitud d’un segell dedicat al castell del Montgrí, però malauradament no trobàvem mai el moment oportú per iniciar tota la tramitació. Era una idea que consideràvem que, en cas de poder-la dur a terme amb èxit, representaria un esdeveniment molt important per a la nostra vila.

Va ser en la reunió preparatòria de les activitats de l’any 2004 quan definitivament vam decidir posar fil a l’agulla i iniciar els tràmits, tenint en compte que la tasca era difícil i el resultat incert.

ImageGràcies a la col·laboració del director de Can Quintana, Sr. Antoni Roviras, obtinguérem un llibre que recollia tota la història del castell i consideràrem que era molt interessant, un cop traduït al castellà, poder-lo  adjuntar en els tres expedients que estàvem preparant. Al mateix temps, s’envià cartes al Departament de Cultura de la Generalitat, Consell Comarcal i als municipis que formen  la plana del Baix Ter, així com a nombroses entitats filatèliques demanant el seu suport a la nostra petició.
Va ser una feina lenta, però a principi del 2005, finalment, els expedients sortien cap a Madrid: Ministerio de Fomento, Dirección de Filatelia de Correos i Federación Española de Entidades Filatélicas.

A final del mes de juny rebíem la desagradable notícia que la nostra sol·licitud no la podien incloure dins la programació de l’any 2006.
Malgrat això, l’ànim no va decaure i, gràcies a diverses gestions, a final del 2005 el nostre treball tenia la seva recompensa: el segell del castell del Montgrí era una realitat i seria emès dintre la sèrie anual de “Castillos de España” el dia 8 de setembre del 2006.
Si tenim en compte que el primer segell espanyol data de l’any 1850 i durant aquests 156 anys no havia aparegut mai cap segell relacionat amb monuments o personatges de Torroella de Montgrí, podem dir que estem davant un fet històric que donarà a conèixer, a més a més,  la nostra vila per tot arreu, ja que són molts els col·leccionistes que desenvolupen el tema de castells.

Per poder fer-se una idea, cal recordar que en tot l’Estat espanyol hi ha més de 2.500 castells; i només han concedit 5 segells amb castells de Catalunya: a) de la província de Barcelona, el de Montesquiu i Balsareny; b) de la de Girona, el castell d’Oix, el de Sant Ferran de Figueres i des del 8 de setembre del 2006 el castell del Montgrí, el nostre.

La presentació oficial del segell tingué lloc el passat dia 8 de setembre a les 8 del vespre a l’auditori de Can Quintana i estava presidit pel director general de Correus i Telecomunicacions de Catalunya, Sr. Jesús Angel Flores; el cap provincial de Correus de Girona, Sr. Manel Rey; l’alcalde de Torroella de Montgrí, Sr. Carles Negra; el president de l’Associació Filatèlica i Numismàtica de Torroella, Sr. Pere Subirà, i pel director de Can Quintana, Sr Antoni Roviras.

En la part reservada a la resta d’autoritats i representants d’entitats filatèliques, s’hi trobaven els altres membres de la Junta Directiva i els hi acompanyaven el president de la Federació Catalana d’Entitats Filatèliques, Sr. Enric Mons; diversos regidors del consistori torroellenc, i els companys de l’oficina de Correus de Torroella.

Les set associacions filatèliques gironines restants (Banyoles, Blanes, Figueres, Girona, Olot, Ripoll i Sant Feliu de Guíxols) també estaven representades per  nombrosos dirigents de cada una d’elles i vàrem comptar també amb directius de les de Tordera, Calella i Mataró, sense oblidar l’assistència a l’acte dels nostres amics del Club Philatélic de Céret.

A part del socis assistents, moguts per l’afició i pel sentit de participació als nostres actes, hi havia una gran quantitat de vilatans que hi assistiren encuriosits per la importància de l’esdeveniment, ja que de tots és coneguda l’estima que tenim els torroellencs pel nostre castell, element patrimonial de la nostra entitat col·lectiva i símbol inconfusible de la plana del Baix Ter. Podem dir que l?auditori presentava un magnífic aspecte, ja que totes les cadires estaven ocupades i fins i tot als passadissos laterals i al fons de la sala s’aplegava molt públic.
Un cop acabats els discursos, tots ells destacant la importància que tenia per a Torroella de Montgrí haver aconseguit el segell del castell, es procedí a l’acte més emotiu, l’acte de matasegellar el segell del castell del Montgrí pel Sr. Alcalde de la vila i la posterior posada en circulació del segell, ja que fins aquell moment era impossible poder disposar de cap exemplar. Varen ser molts els assistents que repetiren el mateix acte immortalitzant-lo a través de moltes fotografies per al record.

Per a l’Associació Filatèlica, a part de la satisfacció que representa fer realitat un desig llargament perseguit, ha sigut molt més important haver pogut apreciar l’agraïment de tots els assistents i posteriorment de nombrosos torroellencs que, a més d’expressar-nos la seva felicitació, ens han encoratjat a continuar amb aquesta tasca de divulgar l’afició a la filatèlia.

Article anterior

La Unió Europea en mans d’Alemanya

Següent article

Una veritat incòmoda

Josep Morraja Ecala

Josep Morraja Ecala

Articles Relacionats

El viatjant de gelats
Local

El viatjant de gelats

21 de juny de 2025
En record de Josep Capellà i Hereu
Local

En record de Josep Capellà i Hereu

20 de juny de 2025
24 Hores de tertúlia, 4a edició
Local

24 Hores de tertúlia, 4a edició

18 de juny de 2025
El periòdic digital Emporion no es fa responsable del contingut dels escrits publicats que, en tot cas, exposen el pensament de l’autor.

Amb el suport de:

© 2023 - Emporion | info@emporion.org

web de placid.cat
web de placid.cat

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Emporion
Gestiona el consentiment de les galetes
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a fins analítics i per mostrar publicitat personalitzada en base a un perfil elaborat a partir dels teus hàbits de navegació (per exemple, pàgines visitades).
Funcional Sempre actiu
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
Veure preferències
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca

© 2023 - Emporion | Tots els drets reservats | Avís legal | Política de cookies