Emporion
Diumenge, 1 juny
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
No Result
View All Result
Emporion
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
Emporion
Inici Revista Emporion mensual any 2019 núm. 147-març-2019

En record de Joan Radressa

Consell de RedaccióperConsell de Redacció
25 de febrer de 2019
a núm. 147-març-2019
Temps de lectura: 2 minuts
En record de Joan Radressa

El diumenge 24 de febrer ens va deixar l’amic, advocat, dinamitzador cultural torroellenc,  medalla del Montgrí, Joan Radressa i Casanovas. A l’exposició del centenari d’EMPORION, que encara es pot veure a la nostra revista, vam destacar la seva acció decidida dels anys 1970-1980 al capdavant del moviment de resistència i renaixement cultural al nostre municipi. Des d’aleshores, Radressa ha estat sempre present en un ampli ventall d’activitats, entre les que ha destacat sobretot la seva vinculació amb el  Llibre de la Festa Major de Torroella. Com a recordatori de la seva actuació en els anys difícils de la represa cultural torroellenca, reproduïm un paràgraf de l’entrevista que se li va fer a EMPORION l’octubre de l’any passat.

Quan es va crear el Casal del Montgrí?
Des del primer moment, mossèn Isidre posà a la nostra disposició els locals parroquials, se’ns coneixia per l’Agrupació Esplai, però s’anava incorporant gent nova, no estàvem legalitzats, i vam decidir crear una associació amb el nom de Casal del Montgrí. L’acta fundacional va tenir lloc el juny de 1974. Els objectius eren els propis dels antics ateneus: promoció de la cultura, l’art, la formació, l’esport, el lleure, etc., en les seves més variades manifestacions. No es contemplava fer política, eren moments complicats i he de dir que jo, personalment, potser seguint les idees del meu pare, no vaig voler entrar en cap moviment polític. Cert que en alguna ocasió se’m va oferir la possibilitat d’optar a l’alcaldia, però ho vaig voler evitar. Sí que vaig acceptar de ser president de la Junta del Casal, ho vaig ser des d’octubre de 1974 fins a octubre de 1976, quan accedí a la presidència Joan Surroca.

Que descansi en pau.

Consell de Redacció

 

Tags: torroellencs
Article anterior

La Dolors a judici: digna, ferma, serena

Següent article

Cinema i espectacles

Consell de Redacció

Consell de Redacció

Articles Relacionats

La Dolors a judici: digna, ferma, serena
Editorial

La Dolors a judici: digna, ferma, serena

23 de febrer de 2019
Les mentides de la PAC (II)
Medi Ambient

Les mentides de la PAC (II)

23 de febrer de 2019
Vicent Partal i el seu llibre “Nou homenatge a Catalunya”
núm. 147-març-2019

Vicent Partal i el seu llibre “Nou homenatge a Catalunya”

23 de febrer de 2019
El periòdic digital Emporion no es fa responsable del contingut dels escrits publicats que, en tot cas, exposen el pensament de l’autor.

Amb el suport de:

© 2023 - Emporion | info@emporion.org

web de placid.cat
web de placid.cat

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Emporion
Gestiona el consentiment de les galetes
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a fins analítics i per mostrar publicitat personalitzada en base a un perfil elaborat a partir dels teus hàbits de navegació (per exemple, pàgines visitades).
Funcional Sempre actiu
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
Veure preferències
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca

© 2023 - Emporion | Tots els drets reservats | Avís legal | Política de cookies