Emporion
Dilluns, 2 juny
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
No Result
View All Result
Emporion
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
Emporion
Inici Cultura

Racó de poesia

Susanna BautistaperSusanna Bautista
28 de juliol de 2009
a Cultura, núm. 31 -juliol- 2009
Temps de lectura: 2 minuts
Racó de poesia

Angela Blumentrett

El 23 d’abril de 2009, diada de Sant Jordi, va tenir lloc la tercera lectura de poemes del món, organitzada per l’Oficina de Català de Torroella de Montgrí i el Museu de la Mediterrània, amb la col·laboració de la Biblioteca Pere Blasi i l’Escola d’Adults.

L’acte va consistir en una lectura de poemes en la llengua materna de cada participant, mentre que a la pantalla es va projectar una imatge representativa del seu lloc d’origen.

Enguany, vam voler dedicar la lectura de poemes al cel i a tot el que representa, amb l’objectiu de redescobrir-lo i canviar la nostra percepció sobre l’univers, tal com va fer Galileu l’any 1609, quan va mirar per primera vegada el cel amb un telescopi.
Les persones que van participar en aquest acte són alumnes dels cursos de català per a adults que organitza l’Oficina de Català de Torroella de Montgrí i de l’Escola d’Adults, i ens van demostrar que, vinguin d’on vinguin, volen utilitzar el català com a llengua de comunicació i s’esforcen per aprendre’l. Majoritàriament, les traduccions són obra dels nostres alumnes.
Nosaltres els hem de donar les gràcies per la seva iniciativa i pel seu interès, i ho fem amb la publicació d’un poema cada mes dels disset que es van llegir durant l’acte del 23 d’abril a EMPORION.

Amb aquestes paraules, doncs, volem agrair a tots els participants l’esforç que van realitzar per fer possible l’acte i a tots els col·laboradors per la seva ajuda i bona disposició per organitzar amb nosaltres aquesta lectura de poemes, com també volem agrair a EMPORION que ens hagin cedit un espai per convertir els nostres alumnes en els autèntics protagonistes.

Mondlicht

Wie liegt im Mondenlichte
Begraben nun die Welt;
Wie selig ist der Friede,
Der sie umfangen hält!

Die Winde müssen schweigen,
So sanft ist dieser Schein;
Sie säuseln nur und weben
Und schlafen endlich ein.

Und was in Tagesgluten
Zur Blüte nicht erwacht,
Es öffnet seine Kelche
Und duftet in die Nacht.

Wie bin ich solchen Friedens
Seit lange nicht gewohnt!
Sei du in meienem Leben
Der liebevolle Mond!

Autor: Theodor Storm

Llum de la lluna

Ara com queda enterrat el món
sota la llum de la lluna.
Que benaventurada és la pau
que l’està abraçant.

Els vents han de callar,
tan suau és aquesta llum,
només murmuren i teixeixen,
i al final s’adormen.

I que no desperta fins al final del dia,
per florir,
amb aquella olor la seva flor,
i perfumant la nit.

Estic amb tanta pau,
que vull que siguis la meva vida,
Lluna, tan afectuosa.


Va Recitar:
Angela Blumentrett

Tags: poesiaRacó de poesia
Article anterior

Cinema Montgrí

Següent article

A l’aguait del nostre patrimoni

Susanna Bautista

Susanna Bautista

Articles Relacionats

L’historiador Borja de Riquer, entrevistat en el 12è Berenar Literari de la llibreria El Cucut
Cultura

L’historiador Borja de Riquer, entrevistat en el 12è Berenar Literari de la llibreria El Cucut

13 de maig de 2025
Tàcit, l’historiador llatí més punyent i brillant
Cultura

Tàcit, l’historiador llatí més punyent i brillant

13 d'abril de 2025
Una novel·la esperançadora sobre el sentit de la vida
Cultura

Una novel·la esperançadora sobre el sentit de la vida

29 de març de 2025
El periòdic digital Emporion no es fa responsable del contingut dels escrits publicats que, en tot cas, exposen el pensament de l’autor.

Amb el suport de:

© 2023 - Emporion | info@emporion.org

web de placid.cat
web de placid.cat

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Emporion
Gestiona el consentiment de les galetes
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a fins analítics i per mostrar publicitat personalitzada en base a un perfil elaborat a partir dels teus hàbits de navegació (per exemple, pàgines visitades).
Funcional Sempre actiu
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
Veure preferències
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca

© 2023 - Emporion | Tots els drets reservats | Avís legal | Política de cookies