Emporion
Diumenge, 1 juny
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
No Result
View All Result
Emporion
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
Emporion
Inici Revista Emporion mensual any 2016 núm 114 -juny- 2016

Reflexions sobre el gran dilema

Joan CalsinaperJoan Calsina
24 de maig de 2016
a núm 114 -juny- 2016
Temps de lectura: 3 minuts
Reflexions sobre el gran dilema

El director de la revista Emporion, juntament amb el seu consell de redacció, han tingut la deferència de publicar-me alguns escrits d’opinió personal sobre certs aspectes que fan referència, en general, al misteri de l’existència humana al nostre planeta, el qual sempre ha sigut motiu de controvèrsia per part d’alguns que tenen molts dubtes sobre aquest fet, de moment pràcticament inexplicable.

 

El que és molt curiós, i que dóna per interessar-se sobre aquest tema, és la proliferació de novel·les de ciència-ficció que tracten de temes del més enllà del nostre món i que,  transformades en pel·lícules (tipus La guerra de las galàxies, Aliens, etc.), quan han sigut projectades han omplert les sales del món.

Tothom somia que hi pot haver quelcom amagat dintre del cosmos, i que espera, i que espera que anem al seu encontre per descobrir-lo.

Actualment, la tècnica moderna permet fer passes endavant en l’exploració del cosmos per intentar esbrinar quelcom més sobre aquest misteri, però la veritat és que ni les ments més privilegiades actuals poden desenredar el gran entrellat que, dia a dia, se’ls presenta més complicat a mesura que van avançant més enllà.

Estic segur que per a alguns d’aquests savis ha de ser molt frustrant no poder trobar la clau per obrir aquesta porta descomunal que ens permetrà contemplar l’univers, i poder endinsar-nos preferentment en el seu.

De moment, els impacients el que ha de fer és tenir paciència, i esperar futurs esdeveniments que ens puguin clarificar una mica més aquest embolic que tenim dintre el cervell, però molt em temo que encara hi ha un llarg camí per recórrer i la meva generació, i segurament unes quantes més que vindran darrere, no hi serem per veure-ho.

Per un altra part, i fent un gir de noranta graus, ens trobem amb una gran massa de persones que professen alguna creença religiosa i, quan toques aquest tema, tiren pel dret dient que tot plegat és un misteri i que hi ha un ser superior que ho governa tot, el qual, per les circumstàncies que siguin, de moment no sembla que estigui en la labor de desvetllar els seus secrets, i que tindrà les seves raons per no fer-ho.

Per tant, amb aquesta manca d’informació, jo no puc discutir amb certesa si aquesta part de la humanitat té raó o no; per això, respecto molt seriosament la seva posició, que pot ser o no certa, exactament igual que la meva; o sigui, els uns anem per un camí i els altres per un altre, però són dos camins paral·lels i que ens porten a tots al final al mateix lloc.

Per tant, cal que tots plegats ens respectem i fugim (si ens deixen) dels radicalismes que durant mil·lennis han portat la humanitat a terribles èpoques de destrucció i misèria, i que sembla que en ple segle XXI hagin rebrollat de manera brutal, i tornem, mal que ens pesi, a patir les conseqüències de la injustícia, l’afany de poder i el gran egoisme que impera arreu.

Per tot plegat, després de tants segles de despropòsits, ja seria hora que si hi ha algú que segons els creients té un poder infinit, vingués a fer-nos una visita per fer una mica d’endreça i posar ordre dintre d’aquest desconcert humà.
Però mentre això no passi, tinguem paciència, i esperem que els catòlics, els musulmans o els que siguin tinguin raó, i quan anem a l’altre barri puguem gaudir, segons ells, d’una eterna felicitat que, en gran part, ens ha sigut negada en aquest maltractat planeta.

Tags: opinió
Article anterior

Exercicis de català 21

Següent article

La pintura de Ràfols-Casamada

Joan Calsina

Joan Calsina

Articles Relacionats

Tradicions: bous, vaquillas i gossos d’atura
núm 114 -juny- 2016

Tradicions: bous, vaquillas i gossos d’atura

26 de maig de 2016
Torroella és Torroella, pros i contres
núm 114 -juny- 2016

Torroella és Torroella, pros i contres

26 de maig de 2016
L’Estartit: una de freda per cada una de calenta
Local

L’Estartit: una de freda per cada una de calenta

26 de maig de 2016
El periòdic digital Emporion no es fa responsable del contingut dels escrits publicats que, en tot cas, exposen el pensament de l’autor.

Amb el suport de:

© 2023 - Emporion | info@emporion.org

web de placid.cat
web de placid.cat

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Emporion
Gestiona el consentiment de les galetes
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a fins analítics i per mostrar publicitat personalitzada en base a un perfil elaborat a partir dels teus hàbits de navegació (per exemple, pàgines visitades).
Funcional Sempre actiu
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
Veure preferències
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca

© 2023 - Emporion | Tots els drets reservats | Avís legal | Política de cookies