Emporion
Diumenge, 6 juliol
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
No Result
View All Result
Emporion
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
Emporion
Inici Cultura

Vers un nou marc figuratiu

Josep PericotperJosep Pericot
15 de juliol de 2021
a Cultura
Temps de lectura: 2 minuts
Vers un nou marc figuratiu

Fig.3 Caparica, Juan Escauriaza, acrílic s/lli.

A la Galeria JORGE ALDECOA de Barcelona es presenta una mostra de pintura figurativa sota el títol de “IMÁGENES POSIBLES. Una antología figurativa”. 

Aquesta exposició reuneix deu artistes ( nou pintors i un escultor ) que des  d’aproximacions a la “realitat” molt diferents, convergeixen en una mateixa tendència. S’endinsen en una pintura o escultura figurativa, que aporta un nou corrent realista, que també veiem en altres llocs i exposicions actualment. Sembla que el pintor ens vulgui fer més present el món que ens envolta, aquell en el qual ens hi relacionem.

Aquests artistes no volen sostreure’ns del món real, però sí oferir-nos una altra cara de l’objecte, el personatge o el paisatge, ja sigui amb trets hiperrealistes, naturalistes o primitius. A vegades semblen voler desvetllar el nou realisme tan sols amb un canvi de coloració, la distribució espacial o la precisió del traç. 

Fig.1 Mujer pájaro, Mónica Subidé, oli s/cola de conill en cotó.

Destaquen entre aquestes pintures els retrats expressionistes o de caire fauvista de Mònica Subidé (Vilassar de Mar, 1974) (Fig.1), la intimitat familiar d’Alejandra Caballero (Madrid, 1974), el món subconscient i personal de José Bonell (Barcelona, 1989) (Fig.2), l’hiperrealisme de Juan Escauriaza (Madrid, 1961) (Fig.3), la naturalesa idealitzada, però que es fa present, de Gabi Gallego (Barcelona, 1988), els cossos vius del  fotògraf Eloy Morales (Madrid, 1973), el paisatge hiperrealista i a la vegada personal d’Álex Barros (Madrid, 1989) o l’escultura de Gerard Mas (Sant Feliu de Guixols, 1976). 

Fig.2 Brauner, José Bonell, oli s/t.

El conjunt de l’exposició mostra trets artístics molt diferents, però, i això és el seu mèrit, ens ensenya unes visions que encerclen la nostra societat. S’endevina un intent per cercar un nou imaginari, fet de quotidianitat i bellesa. Quelcom de tot això ho veiem també en l’hiperrealisme a voltes surrealista de Miguel Macaya (Santander, 1964) (Fig.4), amb la seva pinzellada nítida i precisa, com igualment en els quadres de carbó i oli de Miquel Wert (Barcelona, 1982). 

Fig.4 S/T (loco lengua), Miguel Macaya, oli s/fusta.

Aquesta exposició és una invitació a descobrir diferents vessants de la realitat, a la vegada que ens ofereix un nou relat figuratiu del món que s’hi representa. 

Barcelona, 29 de juny de 2021

 

Bibliografia :
Ariadna Álvarez y Marta Ruiz Serrano, catàleg de l’exposició IMÁGENES POSIBLES. Una antología figurativa. Ed. Jorge Alcolea.

Tags: art
Article anterior

Els homes també es fan vells

Següent article

A l’aguait

Josep Pericot

Josep Pericot

Articles Relacionats

Susanna Rafart i la seva autoantologia poètica El saüc i la forja
Cultura

Susanna Rafart i la seva autoantologia poètica El saüc i la forja

5 de juliol de 2025
Abel Font: “M’agradaria no perdre el públic habitual, però alhora obrir una mica més el pla”
arts

Abel Font: “M’agradaria no perdre el públic habitual, però alhora obrir una mica més el pla”

11 de juny de 2025
L’historiador Borja de Riquer, entrevistat en el 12è Berenar Literari de la llibreria El Cucut
Cultura

L’historiador Borja de Riquer, entrevistat en el 12è Berenar Literari de la llibreria El Cucut

13 de maig de 2025
El periòdic digital Emporion no es fa responsable del contingut dels escrits publicats que, en tot cas, exposen el pensament de l’autor.

Amb el suport de:

© 2023 - Emporion | info@emporion.org

web de placid.cat
web de placid.cat

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Emporion
Gestiona el consentiment de les galetes
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a fins analítics i per mostrar publicitat personalitzada en base a un perfil elaborat a partir dels teus hàbits de navegació (per exemple, pàgines visitades).
Funcional Sempre actiu
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
Veure preferències
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca

© 2023 - Emporion | Tots els drets reservats | Avís legal | Política de cookies