Emporion
Diumenge, 6 juliol
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
No Result
View All Result
Emporion
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
Emporion
Inici Opinió

A recer de la fúria del món

Xavier FerrerperXavier Ferrer
17 d'agost de 2022
a Opinió
Temps de lectura: 3 minuts
A recer de la fúria del món

El pianista Joaquin Achúcarro

Aquest títol podria representar moltes situacions que estem vivint avui en dia, amb la idea de refugiar-nos, trobar un recer, una estona de calma, de gaudi, per abstreure’ns de tot allò dolent que passa al món, de les guerres, de les desigualtats, de la pobresa, de tot el que té d’inhòspit el món en què vivim. El fet és que aquesta frase és el títol que encapçala el festival de Torroella d’enguany, i ve a fer-nos saber que els vint concerts del 42è Festival de Torroella són vint estones per escoltar una música excepcional, per gaudir d’uns moments de calma, de retrobar-nos, de compartir art i música, en definitiva, d’evadir-nos del que passa al món, de la fúria del món. La idea surt de Montse Faura, directora del festival de Torroella, que la transmet a Albert Bou, president del festival, a qui li sembla adient, igual que a altres membres del festival, atès que defineix perfectament el que pretén el festival, i també, per desgràcia, l’entorn massa mogut, conflictiu i incert en què ens movem els darrers anys. El recer que ofereix el festival està garantit amb aquests vint concerts de qualitat musical, entre els quals destaquen Il Giardino Armonico, el Quartet Gerhard, el pianista Juan Pérez Floristán, la soprano Núria Rial, l’incombustible pianista Joaquin Achúcarro, la violinista Amandine Beyer, o el Collegium 1704, entre d’altres.

El més trist de tot plegat és la vigència del títol, en el sentit que hem de gaudir d’estones de plaer i calma, creant espais per a l’ocasió, creant recers. I de fet, el que hauria de ser habitual és que aquests moments fossin sempre a l’abast de la ciutadania, sense haver-los de crear i protegir de la fúria del món, entesa com l’existència de conflictes armats, de les desigualtats econòmiques, de la pobresa, del racisme, del respecte als drets humans, de la llibertat, de la tolerància, de la democràcia i de la pau. Ja sé que tot plegat pot semblar un món utòpic o impossible, però, com deia Mandela, les situacions impossibles deixen de ser-ho quan es converteixen en reals, i el món és ple d’aquestes realitats. De fet, si es lluita per una causa, pot ser que s’aconsegueixi o no, però el que està clar és que si no es lluita segur que no s’aconsegueix. En aquesta reflexió també hi situo el festival de Torroella, ara ja amb 42 anys d’història i qualitat musical. De segur que quan Josep Lloret va impulsar el primer festival, devia semblar impossible que s’arribés a la 42a edició i amb un nivell musical envejable, i això s’ha aconseguit amb esforç, molta il·lusió, compromís i també encerts. Tot fa pensar que el festival d’enguany acabarà amb èxit i reconeixement, i posarà el seu gra de sorra per consolidar el festival per als anys propers. Esperem, però, que el títol que encapçali el festival de l’any que ve sigui més generalista, situat només a l’entorn de la música, i no hagi de fer referència a la fúria del món. Això voldrà dir que el món va deixant enrere les guerres i els conflictes, i aposta per la diplomàcia, el diàleg, la tolerància, el respecte, la democràcia i la pau.

Reproduït d’El Punt-AVUI del dia 15 d’agost de 2022

Tags: Festival de Torroella de Montgríopinió
Article anterior

Les memòries de Xirinacs

Següent article

Llum, color i visió (Primera part)

Xavier Ferrer

Xavier Ferrer

ECONOMISTA I POLITÒLEG

Articles Relacionats

Susanna Rafart i la seva autoantologia poètica El saüc i la forja
Cultura

Susanna Rafart i la seva autoantologia poètica El saüc i la forja

5 de juliol de 2025
La transició ecològica s’estavella a l’aeroport
Medi Ambient

La transició ecològica s’estavella a l’aeroport

1 de juliol de 2025
El talent i la Intel·ligència Artificial
Opinió

El talent i la Intel·ligència Artificial

25 de juny de 2025
El periòdic digital Emporion no es fa responsable del contingut dels escrits publicats que, en tot cas, exposen el pensament de l’autor.

Amb el suport de:

© 2023 - Emporion | info@emporion.org

web de placid.cat
web de placid.cat

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Emporion
Gestiona el consentiment de les galetes
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a fins analítics i per mostrar publicitat personalitzada en base a un perfil elaborat a partir dels teus hàbits de navegació (per exemple, pàgines visitades).
Funcional Sempre actiu
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
Veure preferències
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca

© 2023 - Emporion | Tots els drets reservats | Avís legal | Política de cookies