Emporion
Dijous, 31 juliol
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
No Result
View All Result
Emporion
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
Emporion
Inici Formació

Els joves escriuen

Alba OliverperAlba Oliver
27 de març de 2011
a Formació, núm. 51 -març- 2011
Temps de lectura: 3 minuts
Un dia d’escola diferent

Els joves escriuen

 

15 d’abril de 1982

Estimat Johann,

La meva felicitat s’està acabant. No tinc esperança, motivació ni valentia per afrontar el dolor que ocupa gran part de les meves preocupacions. Estimat amic, tu saps de què et parlo, tu em comprens! M’entens perquè el que estic patint ara mateix és el que ens ha tret les ganes de viure a tots dos més d’una vegada. Ho recordes, veritat? Ai, amic! Per què tant de dolor en terres no correspostes? No ha hagut de ser el nostre càstig en cap moment, hem sigut bones persones! Maleïda pena mal rebuda! Bé, Johann, t’explicaré la versió dels fets en el cas indicat que tant em preocupa. És Zelma, estimat, la nostra germaneta, s’ha tornat a escapar. Fa quasi una setmana que no dóna senyals de vida, no sé on s’ha pogut ficar. He donat veus al poble perquè també la busquin, però fins ara res. Em té tan amoïnada, que a les nits no puc aclucar l’ull només de pensar què li pot estar passant en cada instant que la sento lluny. Espero de tot cor que torni sola sense cap mal ni ferida pel bé de tots. Oh, germà! Odio esperar amb neguit i tristesa. Per què a nosaltres, Johann? Si la mare ho veiés, li agafaria un disgust tan etern que no tornaria a aixecar cap.

És ben bé que la Zelma ha sortit de carn del pare, sempre amb aquell esperit aventurer que tant costa desenganxar-li. Que no hi està bé, aquí, amb mi i les cosines? Segur que s’avorreix tant que vol explorar món per no haver de passar tot el dia amb nosaltres. Tinc tantes ganes d’estar al teu costat… Ja sé que no és la primera vegada que ens ho fa i hi posaria la mà al foc que tampoc serà l’última, però aquest cop no em sento acompanyada per ningú i em trobo tan sola, que no sé com aguantar el malestar que tragino dintre meu. Podria ser perquè mai havia marxat tants de dies, però la trobo a faltar. L’enyoro moltíssim i em faig dir inútil! No sé cap a on més buscar, fins i tot he caminat quasi dues milles fins arribar al riu, passant per les dues masies que hi ha pel camí i per la caseta de fusta pintada d’un color blau cel gastat, saps de quina et parlo, oi? Doncs res. No hi era. On es pot haver ficat aquesta nena? Oh, Déu meu! No puc aguantar tanta pressió al pit ni el nus que em rau a la panxa. Perdona si quan reps la carta hi hagi zones on la tinta és escampada al paper, són les meves llàgrimes. No sóc capaç d’aguantar-me-les mentre t’escric aquesta carta.

Ara mateix no tinc res més a dir-te, com pots comprendre per a mi no hi ha més problema ni patiment que el que visc dia rere dia des de fa ja massa dies. Si us plau, germà, si us plau, torna’m resposta al més aviat possible. Promet-me que quan la rebis, et posaràs a escriure la que em pertanyerà a mi, espero que d’aquí poc. Jo faré el mateix quan sàpiga la més mínima notícia de la Zelma, la nostra estimadíssima germaneta, que tanta tristor em recau per la seva causa.

Fes-ho, Johann, i em faràs una mica més feliç.

Un petó de maduixa,

La teva floreta

Tags: Els joves escriuen
CompartirEnviarEnviar
Article anterior

Parèmies IV

Següent article

La cuina de la Catrina

Alba Oliver

Alba Oliver

Articles Relacionats

Jornades de portes obertes als centres educatius del municipi
Formació

Jornades de portes obertes als centres educatius del municipi

17 de febrer de 2022
Curs escolar incert
Formació

Curs escolar incert

1 de setembre de 2020
Exercicis de català 36
Formació

Exercicis de català 59

13 de gener de 2020
El periòdic digital Emporion no es fa responsable del contingut dels escrits publicats que, en tot cas, exposen el pensament de l’autor.

Amb el suport de:

© 2023 - Emporion | info@emporion.org

web de placid.cat
web de placid.cat

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Emporion
Gestiona el consentiment de les galetes
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a fins analítics i per mostrar publicitat personalitzada en base a un perfil elaborat a partir dels teus hàbits de navegació (per exemple, pàgines visitades).
Funcional Sempre actiu
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
Veure preferències
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca

© 2023 - Emporion | Tots els drets reservats | Avís legal | Política de cookies