Emporion
Diumenge, 19 octubre
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
No Result
View All Result
Emporion
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
Emporion
Inici Opinió

Repensant el món

Xavier FerrerperXavier Ferrer
30 d'agost de 2020
a Opinió
Temps de lectura: 2 minuts
Repensant el món

Immigrants intenten creuar el Canal entre França i Gran Bretanya

Reproduït d’El Punt-AVUI del dia 17 d’agost 2020

L’agost invita a pensar, a reflexionar com van les coses, què ens ha passat i què ens pot passar. Mentre observava el cel per si veia alguna llàgrima de Sant Llorenç, anava pensant i, de cop, apareix una llàgrima. Espectacular. Que gran és la natura. Després, cap més. La ment, però, seguia revisant què ens ha passat i obrint possibilitats i dubtes sobre el futur que ens espera.

[bs-quote quote=”Caldria gestionar de manera eficaç el què és més proper a les persones” style=”style-6″ align=”left”][/bs-quote]

Així, els darrers mesos, hem tingut i viscut moments complexos pel que fa a la política catalana, amb els efectes del procés plenament vigents i amb incidències en l’àmbit judicial, institucional i social. També la Covid-19, que ha afectat a tothom, amb forta incidència en l’economia i empitjorant encara més les desigualtats ja existents. També l’increment demogràfic, amb la immigració cada vegada més present. La sostenibilitat del planeta. I també l’evolució de la governança en general, especialment les tensions que pateix la democràcia amb el ressorgiment de l’autoritarisme en estats importants del món, entre d’altres. I després, pensant en com ens en sortirem de tots aquests reptes, alhora em passaven pel cap possibles escenaris i també dubtes de com aniran les coses. De com les podríem organitzar perquè anessin millor, perquè generessin confiança i estabilitat. I, en un intent d’aclarir i concretar les propostes, se’m fa evident que el camí per sortir-ne amb èxit és la combinació de la gestió des de la proximitat, pels temes propers a la ciutadania. Alhora, des de la cooperació internacional en les qüestions que afecten el planeta, combinant la gestió local amb la global. D’una banda, hi hauria d’haver més connexió de la política amb la ciutadania, amb els municipis i les entitats nacionals o regionals petites i properes a les persones per als temes relacionats amb el seu benestar, com ara la sanitat, l’educació, la seguretat i l’habitatge. I s’haurien d’aprofitar entitats grans, com ara la Unió Europea, i donar més poder a les organitzacions internacionals, que s’haurien d’adaptar al segle XXI. Caldria que es democratitzessin per gestionar els reptes que sobrepassen la dimensió d’un estat, com ara la sostenibilitat del planeta, el canvi climàtic, la gestió de la demografia, la immigració, la gestió de l’energia o, fins i tot, alguns aspectes de les relacions internacionals i d’escenaris de seguretat global. I tot això gestionar-ho des dels valors de la solidaritat, la tolerància, la llibertat individual i col·lectiva i el respecte als drets humans, amb la finalitat d’evitar les desigualtats econòmiques i fer un món més just. De fet, es tractaria de gestionar d’una manera eficaç el que s’entén com a proper a les persones amb el que afecta tot el món. Amb un estil de governança que prioritzi la coordinació dels dos àmbits. Segur que si ho sabem fer gaudirem de quotes de llibertat, seguretat i benestar acceptables per a la ciutadania.

Tags: opinió
CompartirEnviarEnviar
Article anterior

Dolors,

Següent article

Cinema Montgrí – setembre

Xavier Ferrer

Xavier Ferrer

ECONOMISTA I POLITÒLEG

Articles Relacionats

Mil meravelles
Opinió

Mil meravelles

17 d'octubre de 2025
Reflexions Horacianes (IX)
Opinió

Reflexions Horacianes (IX)

14 d'octubre de 2025
Més que incendis (I)
Medi Ambient

Més que incendis (I)

1 d'octubre de 2025
El periòdic digital Emporion no es fa responsable del contingut dels escrits publicats que, en tot cas, exposen el pensament de l’autor.

Amb el suport de:

© 2023 - Emporion | info@emporion.org

web de placid.cat
web de placid.cat

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Emporion
Gestiona el consentiment de les galetes
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a fins analítics i per mostrar publicitat personalitzada en base a un perfil elaborat a partir dels teus hàbits de navegació (per exemple, pàgines visitades).
Funcional Sempre actiu
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
Veure preferències
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca

© 2023 - Emporion | Tots els drets reservats | Avís legal | Política de cookies