Emporion
Dimecres, 2 juliol
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
No Result
View All Result
Emporion
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
Emporion
Inici Revista Emporion mensual any 2016 núm 117 -setembre- 2016

Una visita al Museu de Cadaqués

Josep PericotperJosep Pericot
22 d'agost de 2016
a núm 117 -setembre- 2016
Temps de lectura: 2 minuts
Una visita al Museu de Cadaqués

museuAquest estiu i fins a mitjans d’octubre es pot veure al Museu de Cadaqués una interessant exposició sobre l’ obra de Marcel Duchamp, Man Ray i Dalí, de com aquests tres artistes varen treballar conjuntament en el pla teòric, però també en la creació d’obres concretes. L’exposició es titula “Dalí, Duchamp, Man Ray. Una partida d’escacs”.

La primera impressió del visitant de la mostra és la de penetrar en un món desconegut i hermètic si no s’està familiaritzat amb els corrents artístics de principis de segle, el dadaisme, el surrealisme i, en concret, amb la recerca trencadora de les formes i el color de la pintura clàssica i moderna que defensaven Duchamp i els seus companys.

La segona impressió que esdevé en la ment del visitant es que hom es passeja per un laberint d’estudis d’òptica, d’enaltiment de la raó científica i d’un pensament  màgic, surrealista o tropològic, que no es prudent ni necessari voler-lo entendre.

Es millor deixar-se portar per les impressions que l’obra suscita dins nostre. Com volia Duchamp, l’espectador ja acabarà perfilant la mateixa obra contemplada. Ens movem dins un món artístic autoreferencial,  on es presenta de nou el problema de l’autoreferència en la pintura,  on l’art modern comenta la seva pròpia història, com bé assenyala Pilar Parcerisas, comissària de l’exposició

20160814 101806La tercera impressió és que la mostra està molt ben presentada i estructurada en les diverses facetes evolutives de Marcel Duchamp i en part també dels seus col·legues. Vénen ganes de visitar el Museu d’Art de Filadelfia i veure directament “Grand Verre” i les “Étant donnés” que tant d’impacte causaren en el seu moment, i en aquest sentit voldria ressaltar novament la qualitat i la importància del treball presentat per Pilar Parcerisas en el llibre catàleg que acompanya l’exposició. En aquesta hi apareix a la vegada, com un dels trets més importants i enmig de la revolució estètica que els tres artistes protagonitzaren, la profunda vinculació que mantingueren  amb Cadaqués. Una relació que perdurà en el temps, en part per l’amistat sincera entre els mateixos protagonistes, encapçalats per Dalí com a amfitrió, i en part per la força de la empremta que aquest poble, el seu paisatge i la seva gent els va produir.

 

Tags: artopinió
Article anterior

Viure en el rancor

Següent article

Contra el Brexit, l’Europa de la gent

Josep Pericot

Josep Pericot

Articles Relacionats

núm 117 -setembre- 2016

Un món en moviment

23 d'agost de 2016
Torroella, on ets?
núm 117 -setembre- 2016

Torroella, on ets?

23 d'agost de 2016
Foc, telèfons “intel·ligents” i conducció no intel·ligent
Medi Ambient

Foc, telèfons “intel·ligents” i conducció no intel·ligent

23 d'agost de 2016
El periòdic digital Emporion no es fa responsable del contingut dels escrits publicats que, en tot cas, exposen el pensament de l’autor.

Amb el suport de:

© 2023 - Emporion | info@emporion.org

web de placid.cat
web de placid.cat

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Emporion
Gestiona el consentiment de les galetes
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a fins analítics i per mostrar publicitat personalitzada en base a un perfil elaborat a partir dels teus hàbits de navegació (per exemple, pàgines visitades).
Funcional Sempre actiu
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
Veure preferències
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca

© 2023 - Emporion | Tots els drets reservats | Avís legal | Política de cookies