Emporion
Diumenge, 13 juliol
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
No Result
View All Result
Emporion
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
Emporion
Inici Revista Emporion mensual any 2017 núm 131 -novembre- 2017

La independència i l’article 155

Consell de RedaccióperConsell de Redacció
21 d'octubre de 2017
a núm 131 -novembre- 2017
Temps de lectura: 1 minuts

El divendres 27 d’octubre va ser un dia històric per al nostre país. El Parlament de Catalunya va declarar la independència en forma de República Catalana i va instar el Govern a aplicar-ne els efectes.

El mateix dia, el Senat espanyol aprovava l’aplicació de l’article 155 de la Constitució proposada pel Govern central. Bàsicament, aquesta aplicació preveia, segons s’havia difós, suspendre l’autonomia per la via de la dissolució del Parlament, el cessament del Govern català en ple, la presa de tots els departaments de la Generalitat i la supervisió de la informació de TV3 i Catalunya Ràdio. Finalment, Rajoy anuncià la destitució del Govern elegit, el cessament d’alts càrrecs, la supressió d’estructures i noves eleccions.

EMPORION no és un periòdic polític i ha obert sempre les seves pàgines a l’expressió de totes les tendències i opinions. Entre els nostres redactors i els nostres lectors hi ha partidaris de la independència i partidaris de la unió amb Espanya, uns votaren Sí el dia 1 d’octubre, d’altres votaren No, i uns altres es van abstenir o van votar en blanc. Opinions i decisions que, naturalment, respectem.

Tanmateix, des de fa més de cent anys, EMPORION s’ha situat sempre enfront de la intolerància, l’ús de la força i l’abús de poder. Sigui quina sigui a partir d’ara l’evolució dels esdeveniments, EMPORION seguirà mantenint el seu compromís amb el país, la democràcia i la lliure expressió pacífica de les idees.

Tags: independènciaProcésRepública Catalana
Article anterior

Torroella, visca la gent!

Següent article

El divendres 11 de novembre, trobada sobre cultura

Consell de Redacció

Consell de Redacció

Articles Relacionats

Cinema i espectacles
núm 131 -novembre- 2017

Cinema i espectacles

30 d'octubre de 2017
núm 131 -novembre- 2017

Notícies

26 d'octubre de 2017
Exercicis de català 36
núm 131 -novembre- 2017

Exercicis de català 38

24 d'octubre de 2017
El periòdic digital Emporion no es fa responsable del contingut dels escrits publicats que, en tot cas, exposen el pensament de l’autor.

Amb el suport de:

© 2023 - Emporion | info@emporion.org

web de placid.cat
web de placid.cat

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Emporion
Gestiona el consentiment de les galetes
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a fins analítics i per mostrar publicitat personalitzada en base a un perfil elaborat a partir dels teus hàbits de navegació (per exemple, pàgines visitades).
Funcional Sempre actiu
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
Veure preferències
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca

© 2023 - Emporion | Tots els drets reservats | Avís legal | Política de cookies