Emporion
Divendres, 4 juliol
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
No Result
View All Result
Emporion
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
Emporion
Inici Revista Emporion mensual any 2012 núm. 71 -novembre- 2012

II Marató de donació de sang

Jordi Reynés LópezperJordi Reynés López
23 de novembre de 2012
a núm. 71 -novembre- 2012, Salut
Temps de lectura: 3 minuts
II Marató de donació de sang
TORROELLA DE MONTGRÍ, 10 DE NOVEMBRE DE 2012 

La marató a Torroella de Montgrí – l’Estartit, tindrà lloc el dissabte 10 de novembre a l’Espai Ter.

L’horari previst és de 10 h a 14 h i de 16 h a 21 h.

No ho sembla i aviat farà tres anys de l’ organització de la I Marató de Donació de Sang que es va celebrar al municipi de Torroella de Montgrí-l’Estartit el 31 d’octubre de l’any 2009. En aquella ocasió l’èxit fou rotund gràcies a la participació i col·laboració de diferents entitats, empreses i ciutadania en general. Menció especial cal tenir pel comerç que es va abocar sense reserves en un projecte que va aconseguir 305 unitats de sang, de les quals 44 foren donants de primera vegada, a més dels 26 oferiments de persones que per diferents motius no van poder donar aquell dia.

Les reserves existents al Banc de Sang són limitades i és per això que no podem deixar d’emprendre accions que garanteixin un bon nivell de reserves de sang, fet essencial pel sistema públic de salut català. Els darrers anys el volum de donacions ha experimentat un lleuger descens, fet que justifica encara més tota acció que ajudi a millorar el volum de reserves.

La donació de sang és un acte solidari, lliure i responsable que fa possible l’autosuficiència dels centres de salut de Catalunya pel que fa les transfusions de sang per a tractaments mèdics, intervencions quirúrgiques, etc. Prendre consciència de la importància que té la donació de sang pel manteniment de l’assistència i tractaments mèdics és un repte que tenim com a societat conscient i responsable.

Donar sang no suposa cap risc per al donant, a condició que aquest disposi d’una bona salut. La donació de sang pot durar entre 25 i 30 minuts, repartits de la següent manera:

  •   Recepció
  •   Qüestionari i entrevista amb el metge
  •   Donació de sang
  •   Refrigeri

Qui pot donar sang?

  •   Qualsevol persona entre 18 i 70 anys que pesi més de 50 kg.
  •   Els homes poden fer un total de 4 donacions l’any i les dones 3, sempre respectant que entre donació i donació ha de passar un mínim de 3 mesos.
  •   No cal estar en dejú.
  •   Donar sang no suposa cap risc ni cap alteració.

La marató es proposa organitzar activitats que siguin atractives per a les famílies i que les animin a participar en la jornada, ja sigui donant sang o simplement informant-se de l’acte de donació de sang.

L’Associació de Donants de Sang de Girona juntament amb el Banc de Sang i Teixits s’han posat en contacte amb les associacions i entitats del municipi per demanar-los la seva implicació en aquest propòsit. L’èxit de la marató depèn en gran mesura de la implicació que siguem capaços d’aconseguir per part de les entitats municipals. En aquest sentit, és important que el municipi respiri marató durant els dies previs i en especial durant el dia 10 de novembre. Així, per exemple, ens hem posat en contacte amb Montgrí Comerç per demanar-los la implicació dels comerciants de Torroella en la marató de sang, de manera que el dia la marató els comerciants portaran la samarreta del Banc de Sang i promouran entre els seus clients la donació de sang en general i la marató de Torroella de manera particular. També es demanarà als comerciants que engalanin els seus aparadors amb el tema de la donació de sang.

Torroella de Montgrí – l’Estartit té un teixit associatiu molt important amb més d’un centenar d’associacions de diferent naturalesa (culturals, cíviques, esportives, juvenils, etc). Aquest fet ha motivat els organitzadors a dedicar una atenció especial pel que fa a la difusió entre les entitats del municipi. Pensem que una bona manera d’arribar a la població és a través de les associacions municipals.

Tags: donació de sangsalut
Article anterior

A l’aguait del nostre patrimoni

Següent article

“Catalunya, nou Estat d’Europa”: ho pot ser?, ho vol ser?

Jordi Reynés López

Jordi Reynés López

Articles Relacionats

Associació de Donants de Sang de Girona: “Des del 2020, les donacions de sang han baixat”
Local

Associació de Donants de Sang de Girona: “Des del 2020, les donacions de sang han baixat”

15 de novembre de 2023
Nous temps – Noves maneres de treballar
Salut

Nous temps – Noves maneres de treballar

19 de desembre de 2020
La COVID-19 a les residències
Local

La COVID-19 a les residències

19 d'abril de 2020
El periòdic digital Emporion no es fa responsable del contingut dels escrits publicats que, en tot cas, exposen el pensament de l’autor.

Amb el suport de:

© 2023 - Emporion | info@emporion.org

web de placid.cat
web de placid.cat

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Emporion
Gestiona el consentiment de les galetes
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a fins analítics i per mostrar publicitat personalitzada en base a un perfil elaborat a partir dels teus hàbits de navegació (per exemple, pàgines visitades).
Funcional Sempre actiu
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
Veure preferències
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca

© 2023 - Emporion | Tots els drets reservats | Avís legal | Política de cookies