La cuina d’en Joan Mitjà

Sopa de Peix

Ingredients:

  • ½ cap de rap.
  • 250 gr de peix de roca
  • 350 gr de rap (cua)
  • ¼ kg de musclos
  • 1 ceba
  • 1 porro
  • 1 pastanaga petita
  • ¼ kg de tomaquets
  • grans de fonoll
  • 50 cc de vi blanc
  • 2L d’aigua.
  • 100 gr de pa torrat.

Preparació:

Talleu la ceba, el porro i la pastanaga i poseu-ho tot a sofregir en un xic d’oli. Afegiu-hi el fonoll i, un cop tot cuit, poseu-hi tomàquet ratllat. Netegeu el peix, reserveu la carn i poseu les espines dins del sofregit, deixeu-ho reduir i afegiu-hi l’aigua. Coeu-ho a foc moderat uns trenta minuts. 

Coleu-ho, torneu-ho a posar al foc i un cop arrenqui el bull, afegiu-hi el pa torrat. Deixeu-ho coure uns moments, aboqueu-hi la carn del peix tallada a trossos i acabeu-ho de coure tot plegat uns cinc minuts. Rectifiqueu la sal.

Llagosta amb salsa

Ingredients:

  • 2 llagostes
  • ½ kg de tomàquets madurs
  • 2 cebes
  • 1 fulla de llor
  • 1 branqueta de farigola
  • 700 cc de brou de peix
  • 4 grans d’all
  • 50 gr d’ametlles torrades
  • xocolata
  • brandi

Preparació:

Poseu la ceba tallada a trossos, el llor i la farigola en una cassola amb un xic d’oli. Un cop sofregit, afegiu-hi els tomàquets tallats a trossos i deixeu-ho coure a foc suau una estona. Afegiu.hi el brou de peix i deixeu que cogui a poc a poc fins que la salsa quedi reduÏda a la meitat. Un cop reduïda, coleu-la. Netegeu les llagostes i partiu-les per la meitat, saleu-les i flamegeu-les amb brandi. Poseu-les en una cassola de terrissa i cobriu-les amb la salsa.

Piqueu al morter els alls, les ametlles, una punta de xocolata i aboqueu-ho a la cassola; deixeu-ho coure uns quinze minuts a foc moderat.

Pastís de castanyes amb xocolata

Ingredients:

  • 1kg de castanyes
  • 250 gr de sucre
  • 6 ous
  • 1 branca de vainilla
  • 100 gr de mantega
  • 100 gr de xocolata
  • 80 cc de crema de llet
  • 20 gr de mantega extra

Preparació:

Feu un tall a les castanyes per tal que no explotin en coure-les. Feu-les bullir durant de cinc minuts. Escorreu-les i peleu-les. A continuació, poseu-les novament a bullir amb aigua nova i cent grams de sucre fins que siguin toves. 

Escorreu i traieu la pell fina de color marró. Deixeu que les castanyes ben pelades s’assequin una mica. Un cop seques, passeu les castanyes pel passapurés. A part treballeu sis rovells d’ou amb 150 gr de sucre i afegiu 100 gr de mantega fosa freda amb la branca de vainilla. 

Tot remenant afegiu-hi el puré de castanyes i les clares d’ou muntades a punt de neu (les clares d’ou cal anar-les incorporant a la pasta poc a poc). Poseu la pasta en un motlle desmuntable ben untat amb margarina i paper al fons. Un cop emmotllar poseu-ho al forn, durant una hora aproximadament, a una temporada de 200 a 225 graus.

Poseu la xocolata a desfer al bany maria, un cop desfeta remeneu-la bé i afegiu-hi la mantega, la crema de llet i continueu remenant. Un cop el pastís sigui ben fred, cobriu-lo amb la xocolata.