Emporion
Divendres, 9 maig
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
No Result
View All Result
Emporion
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
Emporion
Inici Cultura

Herois i canalles

Consell de RedaccióperConsell de Redacció
8 de febrer de 2022
a Cultura
Temps de lectura: 2 minuts
Herois i canalles

En Josep Torroella, col·laborador d’EMPORION i membre del Consell de Redacció de la Revista, ha publicat recentment un llibre titulat Herois i canalles, un mena d’assaig sobre el Bé i el Mal. Es tracta d’un conjunt de vint-i-cinc esbossos biogràfics sobre dues classes de personatges contemporanis ben diferents, la cara i la creu de la humanitat per dir-ho ras i curt. D’una banda,  individus que van dedicar la seva existència (o bona part d’ella) a salvar vides humanes, a defensar els drets humans més elementals,  a tenir cura dels més desvalguts, a esmerçar tots els seus esforços per a preservar la pau al món… Tot i que ells no s’hi consideraven, l’autor els anomena herois, atès que posaren en risc la seva llibertat i fins i tot la seva vida per assolir els seus objectius. Per l’altre costat, trobem al llibre una colla de persones que es dedicaren a fer tot el contrari: a perseguir persones per les seves idees o creences, a destruir vides per motius ètnics, a negar les llibertats més bàsiques als seus governats en els cas dels dictadors… Foren autèntiques personificacions del Mal.

En les pàgines del llibre hi desfilen personatges tan diferents com Nelson Mandela i Josef Mengele (el metge nazi que feia experiments mèdics amb éssers humans); Martin Luther King i Radovan Karadzic (el líder polític dels serbo-bosnians que posà en practicà una neteja ètnica a Bòsnia); Irena Sendler (una infermera polonesa catòlica que salvà més de dos mil nens jueus del gueto de Varsòvia durant la Segona Guerra Mundial) i  el rei belga Leopold II (acusat de genocida); Pere Casaldàliga i Nicolae Ceausescu (el tristament cèlebre dictador romanès)… L’esser humà és capaç del millor i del pitjor, i aquets perfils biogràfics ho palesen. Que alguns dels personatges visquessin l’època de la segona Guerra Mundial és lògic. És en els moments més obscurs de la humanitat que brillen els cors més nobles i actuen els malvats.

Aquest és el segon llibre que publica el nostre col·laborador. El primer, El cant de l’hoatzín, es publicà el 2020. L’autor hi recollia una colla d’històries de supervivència en condicions extremes basades en fets reals.  

El podeu trobar a les llibreries de Torroella i online al següent enllaç.
Llibre Online

Tags: llibres
Article anterior

Diplomàcia

Següent article

Tomàs Garcés: Només els somnis són veritat

Consell de Redacció

Consell de Redacció

Articles Relacionats

Tàcit, l’historiador llatí més punyent i brillant
Cultura

Tàcit, l’historiador llatí més punyent i brillant

13 d'abril de 2025
Una novel·la esperançadora sobre el sentit de la vida
Cultura

Una novel·la esperançadora sobre el sentit de la vida

29 de març de 2025
Les caramelles: un cant de joia popular
Cultura

Les caramelles: un cant de joia popular

18 de març de 2025
El periòdic digital Emporion no es fa responsable del contingut dels escrits publicats que, en tot cas, exposen el pensament de l’autor.

Amb el suport de:

© 2023 - Emporion | info@emporion.org

web de placid.cat
web de placid.cat

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Emporion
Gestiona el consentiment de les galetes
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a fins analítics i per mostrar publicitat personalitzada en base a un perfil elaborat a partir dels teus hàbits de navegació (per exemple, pàgines visitades).
Funcional Sempre actiu
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
Veure preferències
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca

© 2023 - Emporion | Tots els drets reservats | Avís legal | Política de cookies