Emporion
Dimecres, 2 juliol
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
No Result
View All Result
Emporion
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca
Emporion
Inici Local

L’Espai Ter, l’espai que Torroella necessita

Jordi BellapartperJordi Bellapart
21 de novembre de 2009
a Local, núm. 35 -Novembre- 2009
Temps de lectura: 4 minuts
L’Espai Ter, l’espai que Torroella necessita

Amb el nom Espai Ter s’ha batejat el projecte del futur edifici que dintre de poc es començarà a construir als terrenys de l’antiga Horta d’en Radresa que l’Ajuntament va comprar fa uns deu anys. Serà un local polivalent per a activitats diverses: culturals, festives i econòmiques. Però també, aquest edifici i l’activitat que generi ha de servir com a element equilibrador del creixement urbanístic de la vila.

L’edifici polivalent tindrà una superfície de 1788 m2. Situat entre el camí del riu i un vial de nova construcció que unirà aquest espai amb l’actual carretera d’entrada a Torroella a la zona del CAP i l’antic escorxador.

La situació del nucli urbà de Torroella just a la línia fronterera amb el terme municipal d’Ullà fa que el creixement urbanístic d’aquest nucli s’estengui cada vegada més cap a l’est. Aquestes noves barriades que sorgeixen s’allunyen del nucli antic i es podria córrer el perill que el centre històric de la vila perdés una de les seves funcions més transcendents: ser el centre de l’activitat comercial i social, és a dir el centre de relacions humanes i focus d’atracció dels visitants d’aquesta població.

És una voluntat consensuada de tots els grups municipals de l’Ajuntament potenciar una nova cara de Torroella, més a prop del riu, però no lluny del centre històric (el parc de l’Horta d’en Radresa no està a més de cent metres de Can Quintana), que es considera de vital importància. Una espai atractiu, fàcil d’arribar-hi i, si cal, fàcil d’aparcar-hi. Una zona que, si fa poc es podia considerar apartada, sense vida, a poc a poc es convertirà en un espai neuràlgic que consolidi el nucli històric.

La construcció de l’Espai Ter, edifici polivalent per a múltiples activitats, serà el motor impulsor d’aquesta transformació. Situat davant del safareig de la vila, després d’un ampli vial de nova construcció, que portarà fins al pont del Rec del Molí, al costat sud del CAP (centre d’atenció primària), connectarà amb la carretera C-31, cap al pont sobre el riu Ter, i es crearà així una nova entrada a la vila.

L’Espai Ter serà un edifici d’uns 1800 m2, amb una polivalència que permetrà utilitzar-lo com a teatre, auditori, balls amb orquestra, recinte firal, espai d’usos varis com el sopar de la Festa Major, convencions, concerts multitudinaris (de més de mil persones), conferències, etc.

La polivalència del local serà possible mercès que els espais no son rígids i poden ser transformables: un escenari desmuntable, un pati de butaques i unes graderies fàcilment extraïbles que es podran plegar a un costat de la sala amb un sistema mecànicament estudiat, però sense que per a cada funció deixin de tenir les característiques adequades per a un òptim resultat de l’activitat: sonoritat, comoditat, visualitat, seguretat. Cal apuntar que la idea del projecte ha estat consensuada amb el Departament de Cultura de la Generalitat, que l’ha agafat com a projecte model per al futur pla d’equipaments culturals d’aquest departament.

L’edifici Espai Ter podrà ser utilitzat com a auditori, teatre, recinte firal, sessions de ball, actes socials, convencions, conferències. Serà un element impulsor d’una zona propera al riu i al centre històric de la vila, un nou parc que obrirà una nova cara de la vila.

Diverses activitats culturals, festives, econòmiques i d’altres que es puguin impulsar podran tenir un lloc adequat per portar-les a cap: les instal·lacions teatrals tindran una capacitat per a cinc-cents setanta espectadors. Com a auditori per a concerts del Festival Internacional de Músiques, la capacitat serà per a uns cinc-cents cinquanta espectadors. Com a recinte firal s’hi podran ubicar uns quaranta estands. La sala de conferències serà per a unes cent vuitanta persones. Utilitzat com a sala de ball pot tenir uns 560 m2, a més de l’escenari, i com a concerts amb gent de peu podran ubicar-s’hi més de mil cent assistents. L’espai és suficient per a celebrar-hi, si cal, el sopar de la Festa Major o altres celebracions que es puguin organitzar, a més de disposar d’espai per a serveis tècnics (so, llums), camerinos, magatzem, sales d’assaig, bar, vestíbul d’entrada.

Aquest projecte, que esperem que en els propers dos anys sigui una realitat, serà sens dubte un equipament que solucionarà moltes velles reivindicacions d’associacions i ciutadans torroellencs: seguretat en la celebració de la Festa Major, en cas de pluja, estalvi del lloguer de l’envelat de la Fira de Sant Andreu, possibilitat d’organitzar balls al llarg de l’any, sessions de teatre i concerts de gran format (simfònics, òpera barroca, etc). Però també serà  l’inici de la consolidació d’un atractiu nou espai, una espècie de devesa (quan s’hi afegeixin els camps de l’altre costat del camí del riu i s’adeqüi convenientment el Rec del Molí ), que oferirà moltes més oportunitats d’esbarjo i servei a la vila. Una nova cara d’entrada a Torroella, respectuosa amb el medi, que farà realitat una idea de consens de tots els grups municipals de l’Ajuntament: obrir Torroella cap al riu.

Tags: Auditori Teatre Espai Ter
Article anterior

Joan Pericot i Garcia

Següent article

Vida

Jordi Bellapart

Jordi Bellapart

Articles Relacionats

L’ESTARTIT. Mestres i Alumnes (1859-2024)
Història

L’ESTARTIT. Mestres i Alumnes (1859-2024)

23 de juny de 2025
El viatjant de gelats
Local

El viatjant de gelats

21 de juny de 2025
En record de Josep Capellà i Hereu
Local

En record de Josep Capellà i Hereu

20 de juny de 2025
El periòdic digital Emporion no es fa responsable del contingut dels escrits publicats que, en tot cas, exposen el pensament de l’autor.

Amb el suport de:

© 2023 - Emporion | info@emporion.org

web de placid.cat
web de placid.cat

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Emporion
Gestiona el consentiment de les galetes
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a fins analítics i per mostrar publicitat personalitzada en base a un perfil elaborat a partir dels teus hàbits de navegació (per exemple, pàgines visitades).
Funcional Sempre actiu
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
Veure preferències
{title} {title} {title}
No Result
View All Result
  • Articles
  • Autors i Crèdits
  • Hemeroteca

© 2023 - Emporion | Tots els drets reservats | Avís legal | Política de cookies